Tucumcari - Reisverslag uit Tucumcari, Verenigde Staten van petraenwilleke slomp - WaarBenJij.nu Tucumcari - Reisverslag uit Tucumcari, Verenigde Staten van petraenwilleke slomp - WaarBenJij.nu

Tucumcari

Door: willeke

Blijf op de hoogte en volg petraenwilleke

24 Oktober 2011 | Verenigde Staten, Tucumcari

We zijn vandaag van Santa Fe naar Tucumcari gereden. Vanmorgen zijn we rond 9 uur uit het hotel vertrokken want we gingen eerst nog Santa Fe bezichtigen. De tour met een gids vertrok om 10 uur. We hebben veel gehoord over de historie van het stadje.Het is meer dan 200 jaar in handen geweest van de spanjaarden en ruim 50 jaar hoorde het bij Mexico.In die tijd hebben ze heel wat afgevochten met de indianen de oorspronkelijke bewoners van het gebied. Ze hebben vast veel vredespijpen moeten roken, maar nu leven de indianen en Amerikanen in peace bij elkaar. Het stadje is vooral bekend om de vele kunstgalleries overal zie je kunstwerken. Veel beroemde Amerikanen zoals Jane Fonda en Julia Roberts hebben een huis in Santa Fe. De prijzen in de winkels zijn schrikbarend hoog. We zijn in een bootstore geweest en een paar cowboylaarzen kost 990 dollar. Ook hadden ze daar echte bontjassen voor "maar"4000 dollar we hebben nog getwijfelt maar konden de verleiding weerstaan. Rond 1 uur zijn we weer in de auto gestapt. Onderweg kwamen we de eerste boerderijen tegen ook het landschap veranderd minder bergen en vlakker land. Het hotel staat aan route 66, nadat we ons hadden ingecheckt hebben we eerts van de zon genoten bij het zwembad en toen die onderging hebben we een stuk route 66 gereden. Dat was leuk veel oude gebouwen staan nog aan deze route. We gaan nu eten in het hotelrestaurant en dan morgen op naar Plainvieuw. groeten Petra en Willeke.

• 24 Oktober 2011 - 05:14

Elsje:

Hallo Willeke en Petra, Jullie hebben heel wat te vertellen straks, de foto 's zeggen al weer genoeg.Jullie zijn dan ook al""dichtbij "Leo? Hier is de vakantie begonnen, s 'morgens erg fris. Veel plezier nog daar.
    Groeten van ons allen
    Elsje

• 24 Oktober 2011 - 10:05

Laura Wielink:

Hoi Zussies

Ik hoorde afgelopen weekend pas dat jullie deze site hadden. Maar super wat jullie allemaal zien en meemaken....geweldig. Lijkt me een geweldige ervaring om dit eens te doen.
    Nog veel plezier zussies en pas goed op jezelf en elkaar haha.

groetjes Laura

• 24 Oktober 2011 - 12:03

Geertje :

Hallo Petra en Willeke
    Wat leuk om jullie te volgen.
    Geniet van deze bijzondere reis.
    Petra voor je het in de gaten hebt
    sta je weer met je postautootje in
    Bunne (hahaha)
    Groetjes van Geert

• 24 Oktober 2011 - 14:52

Anneke:

zo wij zijn ook weer terug van Texel jullie hadden trouwens niet een reactie geplaats op onze site;"'' Hier zijn we wel'' DE site voor verre vakanties binnen Ned. maar geeft niet hoor onze reisverhalen bewaren we wel voor later en de foto,s ook.
    Druk programma zo te lezen, fijn dat het goed gaat ,nog veel plezier.

Groetjes van ons en ma.

• 24 Oktober 2011 - 18:58

Riena:

Zo Dames weer ff een berichtje van mij, het was hier koud en guur vandaag, heel anders als bij jullie. Wat mij wel opvalt is dat het best wel meevalt met de drukte....of zie ik dat verkeerd. Wel van die long verhacle vrachtwagens. Geweldig om te zien!! Meiden geniet van elke dag, en net als wat Geert zei.."voor je het weet sta je weer met de postauto in Donderen". groetjes en pas goed op jullie zelf.... Tjuus

• 24 Oktober 2011 - 19:00

Alwin:

ey mam

mooi dat het daar goed gaat kun je mij mischien nog een paar goedkope cowboylaarzen op de kop tikken? maat 44.5 U.S.A 11.5