rondleiding boerderij - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van petraenwilleke slomp - WaarBenJij.nu rondleiding boerderij - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van petraenwilleke slomp - WaarBenJij.nu

rondleiding boerderij

Door: willeke

Blijf op de hoogte en volg petraenwilleke

26 Oktober 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hallo allemaal, na een goede nachtrust en een goed ontbijt zijn we vanmorgen rond half 10 met Christina naar de boerderij gegaan. Daar kwamen 2 schoolbussen met kinderen voor een rondleiding op de boerderij. Ze doen dat wel vaker om zuivel te promoten. De ouders kwamen ook maar dan in hun eigen auto. Het leek wel een invasie toen er 2 bussen en een heleboel auto's aankwamen rijden. En wat een stof het is hier al heel lang droog en overal waar je loopt stuift het zand omhoog. Vandaag was het ook weer rond de 30 graden. Morgen word het een stuk frisser, maar dat is hier heel gewoon de temperatuur schommelt per dag. De kinderen werden in 2 groepen over het bedrijf geleid, 1 groep door Leo en 1 groep door Christina. Wij konden mooi meelopen en hebben veel gehoord. Wat een groot bedrijf zeg, ze melken 5400 koeien 2 keer per dag. De werknemers doen dat in ploegen want de melkstal staat bijna nooit stil, alleen om te reinigen. En wat veel kalfjes gemiddeld worden er 20 op een dag geboren. Vanmiddag zijn we met Christina naar Plainvieuw geweest om de kinderen van school te halen en we hebben gewinkeld, mooie cowboylaarzen gekocht voor Alwin. Thuisgekomen hebben we gegeten en daarna hebben Petra en ik in de hottub gezeten.(very hot!) Morgen gaan we naar een canyon in de buurt van Amarillo, we mogen de auto van Marcell meenemen.Onze laatste dag alweer! de tijd vliegt voorbij een goed teken we vermaken ons prima. We gaan nu lekker slapen tot morgen. Petra en Willeke

• 26 Oktober 2011 - 05:22

Elsje:

Hallo Willeke en Petra,
    Wat een boerderij zeg, alles gaat met vrachtwagens ik vind dat mooie trucks .20 kalfjes per dag nou Willeke daar heb je werk mee. Prachtig huis ook.Geniet nog maar even van de laatste dagen. groeten Elsje

• 26 Oktober 2011 - 08:00

Albert En Geertje:

hallo zussies,

Wat zien jullie veel!De foto,s zijn geweldig, we reizen gewoon met jullie mee. Geniet nog een paar dagen en een goede reis terug naar het koude kikkerland.
    Groetjes en tot ziens,
    Albert en Geertje

• 26 Oktober 2011 - 09:43

Sabina:

Hallo dames
    Wat hebben jullie een super vakantie!
    Willeke je hebt niets te veel gezegd wat een " grote boerderij". En die hoeveelheid kalfjes!
    Petra was dat je eerste sigaret van die dag? Je genoot er volgens mij wel van haha. Geniet van jullie laatste dag.

• 26 Oktober 2011 - 10:54

Fia:

Hallo dames
    wat een boerderij zeg.wat een koeien en kalfjes .nog 1dag en dan is het alweer voorbij.jullie hebben vast nog veel te vertellen.maar dat horen we vast wel .geniet van je laatste dag.en een goede reis terug gr yse en fia

• 26 Oktober 2011 - 12:03

Wim En Janneke:

Hoi dames
    Alle dagen reizen wij met jullie mee op afstand!!! super om te zien waar jullie zijn en mooie foto's .Geniet er nog maar even van.Wat een ruimte daar.
    groetjes Janneke

• 26 Oktober 2011 - 13:26

Mellanie Slomp:

Dag Petra en Willeke,

Wat leuk om jullie via het internet te volgen. De laatste dag alweer! Volgens mij hadden jullie je er nog wel een tijdje kunnen vermaken. Maar toch ook wel lekker om weer naar Drenthe te komen lijkt me!

Geniet er nog even van!

Groetjes Mellanie

• 26 Oktober 2011 - 13:42

Gea:

Hallo gezusters
    Hoe gaat het daar? als we de foto's bekijken dan gaat het wel goed want tijd om te vervelen is er niet!
    Nou dat is nog eens een hugh farm! (of schrijf je dat toch anders?)
    Die koeiedraaimolen ziet er wel indrukwekkend uit dat gaat heel anders dan bij jullie he? En wat veel kalfjes ik vind het wel zielig staan op dat droge zand
    Hier is het pokkevirus (letterlijk en figuurlijk) nog in volle gang
    Nog heel even te gaan dus geniet er nog even van!!
    Groetjes

• 26 Oktober 2011 - 13:44

Hoi Zussen:

nou zo te zien kan Leo het makkelijk verdienen zit lekker met z,n (viese sokken) met de voeten op tafel, en het werk wordt gedaan. Ze hebben het daar goed voor elkaar,prachtige boerderij, doe ze maar even de groeten van ons.
    Ik heb trouwens vanmorgen gebeld op een vacature,ik hoefde niet eens op gesprek te komen ik was meteen aangenomen! adres; Hoogeveense Weg 1 functie; interieurverzorgster.
    tot vrijdag.

goetjes Anneke en Romy

• 26 Oktober 2011 - 14:34

Evelien:

Hey dames, hier toch maar even een berichtje van ons. zo te lezen genieten jullie volop. Leuke foto's.
    geniet er nog maar even van, want voor je het weet zijin jullie weer back at home. goede reis terug.
    groetjes Evelien en Sanne

• 26 Oktober 2011 - 18:03

Delia:

Hallo dames,
    Jeetje wat indrukwekkend! Zoveel koeien en kalfjes! Ben je wel een poosje onder de pannen als je daar een rondleiding krijgt.
    Leo doet het goed daar, letterlijk en figuurlijk. Ik heb hem voor het laatst gezien, toen zal hij een jaar of 15 a 16 zijn geweest dat hij rond liep bij de disco in Troost. Toen was het maar een dun sprikkie met blond stekeltjes haar, daar lijkt hij nu beslist niet meer op ( : Leuk om hem nu weer te zien en wat ze daar samen opgebouwd hebben.
    Geniet nog even van jullie Amerika avontuur.

Gtoetjes Gert,Delia,Niels en Annemiek

• 26 Oktober 2011 - 18:30

(o)Ma Slomp:

Net even het laatste verhaal gelezen, jeetje wat een groot bedrijf zeg. We hebben ook al heel veel foto's bekeken, maar niet alles hoor, dat is te veel voor 1 keer. Ik ben blij dat jullie bijna weer terugkomen, is toch maar niks hoor, zo ver weg.
    Tot snel!
    Liefs ma

• 26 Oktober 2011 - 18:31

Jarko:

He ma, kun je voor mij nog ff een cowboyhoed regelen? Als ik de foto's zo bekijk heb ik denk ik ongeveer dezelfde kopmaat als Leo.
    Liefs Jarko

• 27 Oktober 2011 - 15:48

Hallo Meiden,:

ik geniet elke dag van jullie verhalen en foto's. Dat is daar toch wel even anders boeren als hier. alles toch ietsje groter als bij ons. Wat hebben jullie straks veel te vertellen, kom gauw een keer langs. Geniet nog even van deze vakantie.
    Groetjes Ria en familie